París, mon amour

París sempre valdrà una bona música

  • La Sultane
    F. Couperin
  • Trio Sonata núm. 3   
    E.Jacquet de la Guerre
  • Trio op 9 núm. 1
    F.J. Gossec
  • Cinq piéces en trio 
    J. Ibert
  • Trio en Sol 
    A.Borodin
  • Suite d`Amélie           
    Yan Tirsen

Trio de dos violins i violoncel

París, 1725. Fins aquest moment era molt complicat organitzar concerts públics a París ja que l’exclusiva era per la Reial Acadèmia de Música (l’Òpera de París). Si algú volia organitzar-ne havia de garantir la primacia de la Reial Acadèmia i presentar els concerts com a entreteniment edificant…o sigui, pagar un cànon a l’Acadèmia i sols programar en dies que no hi hagués òpera.

I heus aquí que un compositor i oboista, Anne Danican Philidor, fundà els Concert Spirituel. Uns concerts que ràpidament passaren a ser bàsicament instrumentals i on es programaren els millors músics i compositors-es del moment. Un cicle de concerts que durà fins el 1790 i que copiaren ciutats com Londres o Viena.

Us presentem un homenatge a la perseverança per programar música fora dels cànons establerts. Una obra de François Couperin ens introduirà al París dels primers anys dels Concert Spirituel i on podrem escoltar i descobrir la música d’una de les compositores que tocaren en aquests concerts,  Elisabeth Jacquet de la Guerre, i també la música de qui va ser un dels seus grans responsables: François Josseph Gossec.

La música de textures romàntiques d’Alexabder Borodin i del que podríem anomenar post-impressionisme francès de Jacques Ibert ens portaran cap a un final actual per passejar musicalment per la ciutat de París: la música de Yann Tiersen.